![](/media/lib/13/1187949723_026128-08dcb5a584e91ccfcd90748d46cef324.jpeg)
Odległość robi różnicę
24 sierpnia 2007, 09:55W czasie gdy badani grali w zmodyfikowaną wersję słynnego Pac-Mana, naukowcy zaobserwowali, że w zależności od bliskości zagrożenia strachem zarządzają różne obszary mózgu.
![World of Warcraft© Blizzard](/media/lib/13/1187701909_694581-dc956e2419ebd20e93be3382c3a3a0d3.jpeg)
Wirtualna epidemia przydała się naukowcom
21 sierpnia 2007, 13:07Epidemia, która wybuchła w wirtualnym świecie World of Warcraft dała naukowcom okazję do przyjrzenia się, jak ludzie działają w warunkach zagrożenia chorobą. W popularnym wśród milionów graczy WoW pojawiła się „zarażona krew”.
Życie nieorganiczne?
11 sierpnia 2007, 08:30Międzynarodowy zespół naukowców zauważył, że pewne struktury nieorganiczne mogą w określonych warunkach zachowywać się jak związki organiczne. Spostrzeżenie to pozwala przypuszczać, że do powstania życia obecność węgla nie jest konieczna i że na innych planetach może się ono znacznie różnić od tego, co widzimy na Ziemi.
![Mysz domowa© Rasbaklicencja: GNU FDL](/media/lib/13/1186397342_266264-2cd37caed58570b3b765c6eb2af4a04a.jpeg)
Ośrodki seksu poza mózgiem?
6 sierpnia 2007, 10:45Po usunięciu odpowiadającego za węch narządu Jacobsona wcześniej bierne samice myszy zaczynały się zachowywać jak aktywne samce: wspinały się na osobniki obojga płci, wykonując przy tym ruchy frykcyjne.
Sygnały podprogowe wywołują niepokój
6 sierpnia 2007, 07:37Wyrazy twarzy pojawiające się i znikające w mgnieniu oka nie muszą być rejestrowane świadomie, by mózg zareagował na nie odpowiednim ostrzeżeniem na poziomie podświadomości. O ile jest to przydatne w normalnych warunkach, pozwalając uniknąć ukrytych zagrożeń, o tyle wyrażone zbyt silnie może prowadzić do zaburzeń lękowych.
Intel odpowiada Komisji Europejskiej
3 sierpnia 2007, 08:16Intel odpowiedział na zarzuty stawiane firmie przez Komisję Europejską. Półprzewodnikowy gigant uważa, że nie narusza żadnych przepisów antymonopolowych, a jego strategia biznesowa jest korzystna dla klientów.
Obserwacja czyni lepszym
28 lipca 2007, 10:34Zgodnie z danymi opublikowanymi w piśmie Science, zwierzęta i ludzie zachowują się lepiej w stosunku do innych, gdy wiedzą, że są (lub mogą być) obserwowani.
![Piranie z zoo w Antwerpii](/media/lib/11/1183453779_834109-33ceaf32f8e59b352ff5accbd1838fff.jpeg)
Płochliwe piranie
3 lipca 2007, 09:06Prowadzony przez Anne Magurran zespół biologów z Uniwersytetu św. Andrzeja odkrył coś, co może zmienić niekorzystny image piranii. Okazuje się, że nie są one krwiożerczymi potworami, które tylko czekają, aż ktoś zanurzy rękę w wodach Amazonki. Mają raczej płochliwe usposobienie, które każe im się nieustannie zbijać w stada, by w ten sposób nie dopuszczać do stania się posiłkiem jakiegoś drapieżnika.
![](/media/lib/11/1183372258_542768-06d4ecc4420ce270c74bc6eab2de2c1e.jpeg)
iPhone - mocna rzecz
2 lipca 2007, 10:29W Sieci stopniowo zaczynają pojawiać się pierwsze opinie o iPhonie. Jeden z pierwszych testów przeprowadzili redaktorzy serwisu PC World, którzy postanowili sprawdzić wytrzymałość urządzenia.
Nadmierne granie to nie uzależnienie (na razie)
28 czerwca 2007, 10:13Amerykańskie Stowarzyszenie Medyczne (American Medical Association – AMA) przychyliło się do opinii specjalistów i stwierdziło, że na razie nie wpisze nadmiernego grania w gry komputerowe do rejestru chorób. Stowarzyszenie uważa, że dotychczas przeprowadzone badania nie dowiodły jednoznacznie, że jest to uzależnienie.